Cotton Expert

Cotton & Yarn Of Türkiye

  • Bayrak
    Bayrak
         
  •                                        
    2017-18 sezonu kütlü pamuk destekleme primi 80 kuruşa yükseltildi.
  • Uyarı !
    Sitede yayınlanan Emtia Fiyat ve Grafik verileri, bilgilendirme amaçlı olup kesinliği bulunmamaktadır !
  • Türkiye Pamuk Üretim-Tüketim
     2017/18 Mil/Ton Mil/Balya
    Üretim 0.784 3.600
    Tüketim 1.437 6.600
    İthalat 0.751 3.450
    İhracat 0.071 0.032
    Bitiş Stok 0.386 1.773

    USDA Ağustos 2017/18 Tahmin


  • E-Posta gönder

           Twitter Counter for @CottonExpert
  • En Son Twitt.


  • Liverpool Cotton A İndex
     77.90 C/Lb       TL/Kg

  • İNO.com



    Aralık-17

  •    ICAC Dünya Arz & Talep

    Mil/Ton

    Ağustos Tah.
    2016/17 2017/18
    Üretim 23.03 24.89
    Tüketim 24.47 25.00
    İthalat 7.88 7.80
    İhracat 7.88 7.80
    Bitiş Stok 18.90 18.80
  • ABD Haftalık Pamuk İhracat Verileri
    3-10 Ağustos (Upland)
    ABD Toplam İptal Net
    192.600 Bl. -5.900 Bl. +186.700 Bl.
    3-10 Ağustos Türkiye İthalat
    Türkiye Top. İptal Net
    9.700 Bl. -0.00 Bl. +9.700 Bl.
  • En Son Yorum

Yerli üretim pamuk neden daha ucuz !

Posted by Admin 01 Kasım 2011

Dünya vadeli pamuk piyasalarında güncel fiyatlar yaklaşık 100 c//lb aralığında ve yatay sayılabilecek seyirde hareketini devam ettirirken, Cotlook baz puan Kg’da +8-10 seviyeleriyle ortalama en yakın Aralık vadeli fiyatta 110 c/lb seviyelerine tekabül etmekte (2.42 $ = 4.25 TL). İç piyasalarda ise fiyatlar enteresan verici oranda Dünya fiyatlarının gerisinde seyir izliyor. Kaliteli pamuğumuza rağmen!

Yıllardır iç pamuk üretim azlığından dışa bağımlı hale gelen Türk tekstil sektörü bu yıl kendi bindiği dalı kesmek istercesine pamuk fiyatlarının dip yapmasını bekler görüntü sergilemekte.

Türkiye pamuk üretiminde bölgeler itibariyle ; kaliteli tohum üretiminden, kütlü ve balyalı pamuk üretimine kadar standartlarını en üst düzeye yükselten sektörde fiyat sorunu tüm sarfedilen ve büyük yol alınan çabaları baltalıyor.

Geçen yıllarda Uzak doğu kökenli tekstil ürün ithalatında vergi muafiyeti bulunmazken bu yıl özellikle uzak doğu ürünlerinin iç pazara girişi büyük oranda engellenmesi göz önüne alındığında Türk Tekstilciler için büyük şans olan yerli pamuk üretimi; bu yıl ileri noktalara taşınmış iken halen fiyatlar dünya fiyatlarına oranla daha cazip haldeyken tekstildeki büyük ana hammadde üretim pazarımızı kaptırmamak adına tüm sektörü bir defa daha düşünmeye ve her ne kadar fiyatı küçük kişisel çıkarlar uğruna aşağı çekmek isteyen günlük kaptı kaçtı oyuncularına meydan vermeden iç pazarımıza sahip çıkmanın tam zamanı olduğunu görmek zamanıdır!!!

Dünya pamuk piyasalarında Çin en büyük alıcı olarak günlük değişken şaşırtıcı limitlerde çaktırmadan alımı dikkat çekerken, son haftalarda USDA haftalık balyalı pamuk satışları yüksek oranlarda açıklanıyor..Pakistanda Muson yağışlarına bağlı %6 ila 10 aralığında ürün kaybı bekleniyor.

Genel görüntü olarak dış vadeli pamuk piyasalarında satıcının emtia ürününü daha çok tutmayı tercih ettiği bilgileri yansıyor.

Saygılarımla
Kadir Bölükbaşı
Cotton Expert

UYARI: Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanlarin kisisel görüslerine dayanmaktadir. Bu görüsler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanilarak yatirim karari verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar dogurmayabilir. Buradaki bilgilere dayanılarak yapılan işlemlerden site ve yorum (görüş) sahipleri sorumlu tutulamaz.Tüm ziyaretçilerimiz YASAL UYARI (HAKKINDA) bölümünü okumuş ve KULLANICI SOZLESMESI’ni de kabul etmis sayılırlar.

11 Yanıt to “Yerli üretim pamuk neden daha ucuz !”

  1. Faruk Fatistooglu said

    Bu gidişle Türkiyede pamuk ekimi yapam hiç bir çifçi kalmayacak aslında hükümetin bu işe bi dur demesi lazım nasıl ticaret borsasındaki spekülatörlerin önü kesiliyorsa özelikle pamuk başta olmak üzere diyer bütün tarım ürünlerindeki spekülasyonların ve spekülatörlerin önünün kesilmesi lazım yoksa devletimizin ihtiyacı olan pamuğun deyilki %30 ‘ %10 bile gelecek yılarda üretilmeyecek ve daha vahim durumlarlaa karşılaşmış olacaz

  2. k.AKGÖL said

    Helal olsun kadir bey ,helal olsun sana .Kesinlikle son kelimesine kadar katılıyorum .

  3. Mert Mertem said

    Sayın blog takiçileri,
    Öncelikle tarladan, satışa her kesimden insanın görüşlerini paylaşabildiği böyle bir pamuk blog’u için kadir beye teşekkürlerimi sunuyorum. pamuk hepimizin ekmek yediği, bizim ve bu ülkemiz için çok önemli bir emtia. benim için altından daha değerli.
    yerli üretim pamuk neden daha ucuz’un bana göre sebebi arz taleptir.

    Ben pamuk tüketimi çok fazla olan bir tekstil firmasında çalışıyorum. şu an 2009 krizinden sonraki en durgun dönemi yaşıyoruz. içpiyasa tekstil üretimi ek vergiler sebebi ile artma eğiliminde fakat lokomotif olan ihracat için siparişler malesef dip seviyelerde. ben hiç bir iplik üreticisinin 4 dolara yerli pamuk varken 4,25 dolara yabancı pamuk alacağını düşünmüyorum. iç piyasada pamuk düşüyor çünkü iş yok ve kimse risk almak istemiyor. birde malesef ülkemizde bir pamuk alım politikası yok. bakın çin yavaş yavaş pamuk çekmeye devam ediyor, sezonun en dip fiyatlarını veriyor, ben üreticilere biraz sabır diyorum.

    lütfen bu konuyu değerlendirirken piyasaya her açıdan bakarak karar verin. yok seneye kimse pamuk ekmez, şu fiyat olmazsa mısır ekerim gibi yorumların kimseye faydası yok. herkes en iyi bildiği işi en iyi şekilde yapacak. çiftçi en iyi pamuğu üretecek, diğeri en iyi pamuğu en iyi fiyata alacak, ben en uygun ipliği alıp en iyi malı üretip satacağım.

    Spekülatör konusuna da kısaca değinmek istiyorum. buradan gördüğüm yorumlar kadarı ile bu adamlar bilinmez değil. hemen hemen herkes kimin spekülatif çalıştığını biliyordur. tabiki bunlarla bireysel mücadele etmek şart. fakat bu tip oluşumlara karşı birlik(üretici birlikleri, kooparatifler) olarak hareket etmenin daha uygun olacağını düşünüyorum. Herkes bildiğini diğerleri ile paylaşacak ki ortak bir tavır alınsın. Çağ bilgi saklama değil bilgi paylaşma çağı. saklanan bilginin kimseye faydası yok. kişisel hareketler ile bugünü kurtarabiliriz ama yarını kaybederiz.,
    herkese bol verimli, bol kazançlı günler diliyorum.

    Mert Mertem
    Tekstil Mühendisi

  4. Yakup Enmek said

    Dikkat edelim türkiye her zaman ıhtıyac duyduğu veya eksık kaldığı her konuada bır zaaf ıcındedır .bu zaaf bana kalırsa bılıncsızce değıldır .aksıne eskıeden kalma gelenekten gelme bır tarzdır .hangı ulkede ıhtıyacı duyduğu urunun onemsemedığını gorurusunuz..her halde gelışmemış ulkelerde dıye bır cevap cıkar. turkıye gelışmekte olan bır ulkedır ama ıthalatcı konumunda her yıl mılyar larca dovız kaybı yaşıyor.bız sanayıcıler ,sureklı her yıl aynı şeylerden şikayetçi oluruz .ben şahsen bır adım atıldığını gormedım .turkıye enerjıye verdığı onemı tarıma dayalı tum sektorlere verseydı .tarımın ıcınde enerjısını bulacaktı.avrupa yağlı tohumdan yakıt elde ederken bız bır ara kurulan bıyo dızel tesıslerın calişmaması ıcın bır ötv koyduk.tesıslerın hepsı heba oldu.tum bunları goremeyen bır Turkıye var veya gorup aval aval bakan bırTurkıye var .

  5. DENİZ GUNAY said

    iyi çalışmalar,
    yıllar öncede benzer örnekler yaşanmıştı. Geçmişte yapılan hatalardan ders cıkarılmadı. dısarıdan daha ucuza geliyor dediler, ucak fab. kapatıldı. dısarıdan daha ucuza geliyor dediler. araba fab. kapatıldı. dısarıdan daha ucuza geliyor dediler. tohum üretimi durduruldu. bu ulkeye 5 yıl vadeli pamuk satıldı. bugday satıldı. siyasilerin arenade kaybettiklerinin bedelini çiftçi ödedi. ABD bastırdı. benim pamuğumu alacaksın diye. siyasilerimiz hayır diyemedi. yanı bu ülkede tarım hep siyasılerin oyununda kullanıldı. bu nedenle hukumet bu duruma ses cıkarmaz. hangi alınan karar çiftçi yanındadır. çiftçi arlı adamdır ses çıkarmaz, sineye ceker. bu ülke nufusunun %60-70 tarım sektörü olduğunu düşünürsek, hiç ses çıkmaz. ama bu böyle giderse, işte o zaman çiftçi kalmaz. çiftçinin bittiği yerde de millet de devlet de kalmaz. düşüncesindeyim… sayg. (yazdıklarım yayınlanır mı? bilemiyorum)

  6. yakup enmek said

    Mayın Mert Merter arkadaşımızın duşunculerıne katılmak mumkun değıl .bana kalırsa bu yerlı pamuk la ılgılı tum sorunlar ,ıplıklıkcı dokumacıların elını ateşın altına koymamasından kaynaklanıyor zaten .bakınız pamuk ekılmezsse en zararı gorecek olan en cok yuksek malıyetlı ıplık ve dokumacılar olur.cırcırcıya bır şey olmaz.cırcırın işçılerıde mevsımlıktır.yıne bı rşey olmaz.o zaman ıplıkcı dokumacı cıkacak bu sorunu değerlendırecek ve sesını cıkaracak .sorun çiftçinın sorunu hammedde işletmesının sorun olmaktan cıkmalıdır.

  7. yasir koc said

    Benim anlamadigim bir nokta var gecmis donemlerde pamuk dovize endekslimiydi dolar yukselir di pamuk yukselir di ama simdi dolar yukseliyor pamuk fiyatlari dusuyor bir turlu anlam cikaramadim eger biri aciklarsa sevinirim saygilar

  8. Her kese Saygılar arkadaşlar ben pamuk sektörüne gireli aşağı yukarı otuz sene oldu.İlk işe başkadığım firma ihracatçı bir firma idi pamuk ihracatı yapıyorduk. O yıllarda Türkiyede aşağı yukarı 600 bin ton pamuk üretiliyordu bu üretilen pamuğun aşağı yukarı yüzde yetmişi ihraç ediyorduk 1990 dan sonra ihraçatımızda kesildi , çünkü o yıllarda bizdede sanayi hızla büyümeye başladı ve bizim üretimimizde 930 bin tonlara kadar çıktı yanlız üretilen pamuk yinede yetmiyordu dışarıdan pamuk almaya başladık ve bizim sanayiciye dışarıdan gelen pamuk daha cazip gelmeye başlamasının sebebi uzun vadeli ve tonajlı olmasından kaynaklanıyordu.Zaman içinde yurt dışındaki pamuk fiyatlarıda bizim fiyatınızdan aşağıda kaldı .Böyle olunca Türkiyede pamuk üretimi her yıl aşağı düşmeye başladı ve 350 bin tonlara geriledi.Tüketimimiz1 milyon 500 bin tonlara kadar çıktı.Bu sebepten dışarıdaki pamuk ihracatçıları Türkiyede pamuk üretimi düşmesinden dolayı fiyatlarını yukarı çekmeye başladılar asıl amaçları bizim pamuk üretimini bitirip kendileri piyasayı ellerinde tutmak diğer işlerde yapmış oldukları gibi yanlız bizim çiftçimizde bizim çırçırçımızda işlerini iyi yapmaları gerekiyor eskiden pamuklar tertemiz pırıl pırıldı şimdi ise pamuklar kirlilikten pamuğun olması gibi değil bence her kes işini iyi yapmış olsa bizim pamuğumuz dünyada her bakımdan en iyisinden biridir.Bana göre iplikçi için pamuk fiyatları ne olursa olsun o maliyetini hesaplayın ipliğini sattığı sürece bir sıkındı yok buna çözüm sadece devletin vermiş olduğu primdir.Devlet dışarıya dövizi kaçırmamak için primi biraz daha iyileştirmesi gerektirmektedir. Her kese hayırlı işler.

    Mustafa REİS
    İZMİR

  9. Kesinlikle katılıyorum.Kendi tekstilcimiz bize bunu yaparsa dışa bağımlı olmaktan kurtulamayız. Mümkünse elinizdeki pamuğu emanete döküp bekleyelim. Şuan değerinin ciddi olarak altında ve tekstilciler biz üreticilerle psikolojik savaş veriyor. Üstelik çukobirlik 1.85 TL. açıklamışken biz üreticilerin gücüne giden bir fiyatla karşı karşıya kalmamız hiç hoş bir durum değil. Lütfen tarım bakanımız bu konuya bir el atsın. Saygılarımla…

  10. Şevki Yaşar Diyarbakırdan bende arkadaşlara katılıyorum ben cifcilik yapıyorum pamugumu gercek deyerinden satamıyorum borsada yuksek fiyat 1450 civarindaki pamugum şimdi satsam 1200 fiyayat veriliyor fermante pamuk fiyatı ne yapacagımızı şaşırdık Tarım Bakanı buna el atması gerektiğini düşünuyorum

  11. Turan İmrat said

    Alın size neden melanj iplik viskon pes üretimindeki artış hindistan viskon üreticisi adanaya 500 milyon dolarlık yatırım kaç çırçırcı kapanır sizce…

Yorum

 
