Cotton Expert

Cotton & Yarn Of Türkiye

  • Bayrak
    Bayrak
         
  •                                        
    2017-18 sezonu kütlü pamuk destekleme primi 80 kuruşa yükseltildi.
  • Uyarı !
    Sitede yayınlanan Emtia Fiyat ve Grafik verileri, bilgilendirme amaçlı olup kesinliği bulunmamaktadır !
  • Türkiye Pamuk Üretim-Tüketim
     2017/18 Mil/Ton Mil/Balya
    Üretim 0.827 3.800
    Tüketim 1.470 6.750
    İthalat 0.740 3.400
    İhracat 0.060 0.027
    Bitiş Stok 0.403 1.853

    USDA Ekim 2017/18 Tahmin


  • E-Posta gönder

           Twitter Counter for @CottonExpert
  • En Son Twitt.


  • Liverpool Cotton A İndex
     77.85 C/Lb       TL/Kg

  • İNO.com



    Aralık-17

  •    ICAC Dünya Arz & Talep

    Mil/Ton

    EkimTah.
    2016/17 2017/18
    Üretim 23.05 25.38
    Tüketim 24.56 25.22
    İthalat 8.00 7.93
    İhracat 8.15 7.93
    Bitiş Stok 18.55 18.70
  • ABD Haftalık Pamuk İhracat Verileri
    5-12 Ekim (Upland)
    ABD Toplam İptal Net
    256.300 Bl. -3.100 Bl. +253.200 Bl.
    5-12 Ekim Türkiye İthalat
    Türkiye Top. İptal Net
    33.900 Bl. -0.00 Bl. 33.900 Bl.
  • En Son Yorum

Ticaret Borsalarından ortak çağrı

Posted by Editör 11 Ocak 2012

Ticaret Borsalarından ortak çağrı: Pamuk piyasası hasta oldu, iyileşemiyor. Lütfen cari açığın baş sorumlusu “pamuk ithalatını” kontrol edin! Aydın’da faaliyet gösteren Aydın, Söke ve Nazilli Ticaret Borsaları, pamuk piyasasındaki sorunları ve çözüm önerilerini içeren çalışmayı ilgili Bakanlıklara sundu. Borsalar adına açıklamada bulunan Söke Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Bertan Balçık, Türkiye’de pamuk piyasasının 4 aydır hasta olduğunu, ithal pamuk fiyatları ile yurtiçi fiyatlar arasında %20-25 arasında farklar oluştuğunu, ucuza alınıp satılan Türk pamuğunun dengesiz ithalata ve 2 yıl vadeli ABD kaynaklı GSM-102 kredisine yenik düştüğünü, cari açığı da olumsuz etkileyen bu duruma süratle müdahale edilmesi gerektiğini söyledi.

Sayın Basın mensupları,

Pamuk piyasası hasta oldu!
İç piyasada pamuk fiyatları, dış piyasanın %25 altında oluşmaktadır. Bu durum, 2011 pamuk sezonunun başladığı Eylül ayından bugüne kadar yaklaşık 4 aydır sürmektedir. Herhangi bir müdahale mekanizması olmadığı için, pamuk üreticisi ve çırçırcılar hem mallarını pazarlarken zorlanmakta hem de çok ucuza satmak durumunda kalmaktadır.

GDO’suz Türk pamuğu, GDO’lu ithal pamuğa yenildi!

Bugün için yurtdışında kg’ı 4,60-TL olan muadil pamukların İzmir Ticaret Borsasında fiyatı 3,80-TL’dir. İthal pamuğa yüksek fiyat vermekten çekinmeyen iplikçi, yerli pamuğu ucuza almak istemektedir. Pamukta yıllardır liberal politikaların uygulandığı Ülkemizde, iplikçilerin yaptığı aşırı ithalat, iç piyasadaki dengeleri alt üst etmiştir. İplikçiler, yurtdışından pahalıya mal ettikleri ithal pamuğun acısını adeta yerli üreticilerden ve çırçırcılardan çıkarmaktadır. Üreticiler pamuklarını maliyetlerinin %20 aşağısına satmaktadırlar. Bu durumda, 2012 Mayıs ayında ödenecek olan 42-Krş prim ancak kütlü pamuk maliyetini karşılamaya yetmektedir.

İhtiyaçtan fazla ithalat bağlantısı yapıldı!

TÜİK rakamlarına göre 2011 yılında 980.000-Ton lif pamuk üretimi beklenen Türkiye’de, iplikçilerin ihtiyacı 1.300.000-Ton’dur. Oysa iplikçilerin aradaki 320.000-Tonluk farkın çok üzerinde ithalat yaptıkları bilinmektedir. İç piyasa fiyatlarının dış piyasa ile dengeye gelebilmesi için pamuk ithalatının bir süreliğine sınırlandırılması zaruri hale gelmiştir. Aksi takdirde üretici aleyhine oluşan fiyat farkı 2012 yılında pamuk üretimimizi düşürecektir. Bunun en bariz kanıtı, bütün pamuk ekimi yapılan bölgelerde, buğday ve mısır ekimine yönelişin başlamış olmasıdır.

Pamuk ithalatı = Cari açık!
ABD kaynaklı pamuk ithalatı için tahsis edilen 2 yıl vadeli GSM-102 kredisi bizim için tehdit oluşturmaya devam etmektedir. 2012 yılında bu kaynak 325 milyon dolar olarak açıklandı. Bu da Ege Bölgesi’nde yapılan üretime yakın bir miktara denk gelmektedir. Haksız rekabete sebep olan ve cari açığı kamçılayan yabancı devletlerin kendi mallarını pazarlamak için kullandırdıkları bu tip fonlar acil olarak durdurulmalıdır. Bununla birlikte üretim, tüketim miktarları gerçekçi bir şekilde tespit edilip ihtiyacın çok üzerinde yapılan ithalat bağlantısının önüne geçilmelidir. Ki bugün için piyasada yaşadığımız sorunların çözümü buna bağlıdır. Aksi takdirde pamuk piyasası hasta olmaya devam edecektir.

Saygılarımla

BERTAN BALÇIK YÖNETİM KURULU BAŞKANI

9 Yanıt to “Ticaret Borsalarından ortak çağrı”

  1. Teşekkür ederim sayın Balçık ilginizden dolayı içimden gelen bu kelimeleri yazmak istiyorum beni mazur görmenizi rica ederim,
    Rahmetli aşık veysel in çok güzel bir yorumunu iplikçi kardeşlerimize bir üretici olarak hatırlatmadan geçemiyecem ve şöyle demiş. ÇEKME MAZLUMUN AHINI ÇIKAR A HESTE A HESTE alın terimize göz dikerek kazanacaklarınızı sanıyorsanız ancak ve ancak kendinizi kandırıyorsunuz ve birgün gelecek iç piyasada kütlü pamuk üretimi çok azalacak ve dış pazara yönelerek çok kaybedeceksiniz

  2. HAKAN Temel said

    Geç oldu ama,çok yerinde bir açiklama olmus.Büyüklerede(ADANA, IZMIR BORSALARI)örnek olur insallah.Allah rizasi icin biri bize açiklasin lütfen.Nasil oluyorda Adana borsasinda balya 3,6 Lira iken,kütlü 1,25 lira oluyor(1,44 Lira olmasi gerekirken)Bu bir soygundur.Çünkü Çirçircida 1,25 Liradan hesapliyor,oda 42 randiman ise.Lütfen konuya Hakim birisi bu durumu izah etsin.Saygilar….

  3. AYDIN , SÖKE , NAZİLLİ TİCARET BORSALARINA TEŞEKKÜR EDERİM. Ben Çukurova pamuk üreticisiyim. Bu konuyla ilgili daha cotton expert’e yorumlar bırkatım. Özellikle de cari açıkla ilgili ve pamuğumu yakarım bu fiyatlardan iplikçilere yar etmem demiştim ve yar etmedim.(çok şükür) Tamamen tespitlerinize katılıyor ve sizleri kutluyorum. Dediğiniz gibi böyle devam ederse ÇUKUROVAda da pamuk üretimi bu yıl ciddi oranda azalacak. Ben bu konu ile ilgili gerek tarım bakanlığına gerek başbakanlığa defalarca mail göndermeme rağmen cevap alamadım. ADANA TİCARET BORSASI ne yapar bilmem AMA ÇUKUROVA ÇİFTÇİSİ SİZLERİN ARKASINDA VE DESTEKÇİNİZ OLUR BUNDAN EMİNİM. SAYGILARIMLA …

  4. Mehmet Sait Melik said

    Bertan bey i tebrik ediyorum, şahsında Aydın, söke, Nazilli kurumlarınıda kutluyorum.Sesiniz çıksın, herkes duysun, problemler ne, nasıl oluyor, iyi anlatılmalıki ona göre börokratlar önlem alsın, çare bulsun. Dışarda sübvansuyon olur, kızmıyorum ,ülkeler kendi çiftçisini destekler inanın alınmıyorum, ama bu arada biz ne yapıyoruz, kendi tarımımızı korumak için,mesele bu …Önemli bir noktanın altını çizmişsiniz,. Derdimizi anlıyalımki ona göre hareket edelim. Lütfen Pamuk kalitesinide bu arada her ortamda seslendirelim bu konudada yol almalıyız.

    Mehmet Sait Melik
    ŞUTSO Meclis Bşk.

  5. Hakan Pişirici / Bergama Göçbeyli said

    Bu geç kalınmış ama artık dur!!!! denilmiş gidişat için tüm borsa oadalarına çok teşekkürler ederim.ben izmir bergamadan yazıyorum.malesefki vede doğrudur ki geçen yıl ki süpriz fiyatlardan dolayı bölgemize gelen bir çok mısır tohumu üreten firmalar 2011 sezonunda hiç gelmemişlerdi.lakin pamuk çıktı fiyatlarının düşük görüldüğü 2012 yılı için herzaman geldikleri zamandan 2 ay önce gelip 5 bin dekar üğzerinde tohumluk mısır sözleşmelerini yapıyor vede çiftçimiz malesef ki imzalıyor.çünkü lider pamuk fiyatalrı çok dşüşük seyrediyor.bu şu demek değildir mısırdan çok para kazanacakalr asla ,aynı şekilde domates ekimi yemlik mısır ekimide had safalara yükselmiş durumda.bakırçayda yetişen dünyanın en iyi pamuğu böylelikle artık yetişmez hala gelmektedir.uygulanan bu polıtikanızın meyevelerini hemen yemeliyizki sezona girmeden fiyatların etkili yükselişini,kilo başına verilen primin miktarını mart aylarında açıklanmasını istiriz.yapılacak olan reformlar şimdiden tüm çifitçimize hayırlısı olsun.

  6. Nedim Sevinç said

    Sayın Bertan BALÇIK ve bütün arkadaşalarını canı gönülden kutlar ALLAH sizlerden razı olsun. asıl bu memleketin yükünü gamla taşıyan çiftçi,lerimiz ne iplikçileri nede bu rezalete göz yuman kurum ve kurumları vicdanlarında rahat bırakmayacak.koca bir senenin emeğini bir günlük rantçılara teslim etmek hangi vicdanlara sığar. şuan bankalar kredilerini sulama birlikleri su paraarını zirai ilaç bayii,leri gübre bayii,leri ve petrol istasyonları mazot paraları için adate haklı olarak çiftçi,nin boğazına çükmüş ve çiftçi,de çaresiz ve perişan bir halde başına gelecek maddi ve manevi zararı nasıl ödeyeceğini kara kara düşünmekte. ALLAH rızası için yetkili herkes ellerini vicdanlarına koysun.!!!!….

  7. Muzaffer O ERYİĞİT said

    Arkadaşlar ben çiftçi değilim ticaretle uğraşıyorum hasbelkader çiftçi olduk şimdi arkadaşlar inşaatcı evin temelini attıktan sonra o daireyi en ucuz kaça satacağını bilir,bir araba üreticisi de bende ticarette bir malı alır üzerine kar koyar satarım. Fakat tarım öyle değil çiftçi tohumu toprağa koyduğunda üretim başlar fakat garibim o ürünü 6 ay boyunca gözü gibi bakar sel yangın rüzgar yağmur hep onun aleyhine çalışır fakat o ürünü kaç TL satacağını bilmez çok acı onagöre borçlanır düğünü varsa yapar geçen sene ortalama 2,5 tl sattuğı pamuğu bu sene 1,2 tl satar ve batar fabrikası olan tarlasını çok ucuza satmak zorunda kalır. Bunun tek çözümü var devlet diyecekki pamuk kilosu 2 tl ben alıyorum diyecek çiftçilerde ona göre borçlanacaklar yoksa pamuk eken çiftçi bulamayacaklar pamuk ekmek ne buğday nede mısır ekmeğe benzer eğer usta değilsen dönüm başı kg düşük olur şuanda köylerin çoğu boşalmış son bir yada iki nesil kaldı pamuğu bilen.ondan sonra iş işten geçmiş olacak.

  8. AHMET AYHAN said

    Arkadaşlar ben adıyaman da esnaf iken geçen yılki pamuk fiyatlarını görerek işimizi bırakarak pamuğa yöneldik pamukta malumunuz topumuzu dikti.geçen 1050 sözde sattık yüzde 10 da fire düşünce mal 900 tl ye gitti .arkadaş biz bunu 500 tl ye zaten topladık nolacak şimdi çifçinin hali zaten esnafın hali belli
    bakınız- çin- ne yaptı geçen gün ithal gelecek mallara yüzde 40 vergi koydu ki kendi
    öz değerlerini böyle koruyorlar ya bizz bütün tekstilci ve iplikçilerimiz ithal malı kullanıyorlar tabi onlarda haklı buna hükümetin öncülük etmesi lazım biz üreticilerin de tabiki dürtmesi lazım bakalım hayırlısı…

  9. mehmet akkurt said

    Arkadaşlar yorumlarınızı sizler ve benim bilmem önemli degil biz nekadar bagırırsak pamuk para etmiyor diye bi çözüm yolu bulan yok önemli olan bunlara bi çözüm üretmek ve işleme sokmak bunun için gerekli olan hükümetin biraz pamuk üreticilerine karşı duyarlı olması lazım ve bizim sorunlarımızı dinleyip çözümler üretmesi lazım.
    bizlerde çiftçi olarak pamuk ekmekten nefret etmiş durumdayız ekime başlarken bellibi miktar masraflarımız olmaktadır ancak hesaba katılmıyan masraflarda çıkmaktadır üretim ve tüketim oranlarına baktıgımızda türkiyenin bellibi oranda açıgı oldugu görülmektedir ama bizler buna ragmen pamuk ekmeye korkar duruma geldik :
    Hükümetimizinde pamuk ekim öncesi billi bi fiyat koyması lazım ancak ozaman halkımızın pamuga daha çok yönelecegini düşünüyorum ve ihracaat alımını en azından belli bi kısmının azalması lazım

Yorum

 
