Cotton Expert

Cotton & Yarn Of Türkiye

  • Bayrak
    Bayrak
         
  •                                        
    2017-18 sezonu kütlü pamuk destekleme primi 80 kuruşa yükseltildi.
  • Uyarı !
    Sitede yayınlanan Emtia Fiyat ve Grafik verileri, bilgilendirme amaçlı olup kesinliği bulunmamaktadır !
  • Türkiye Pamuk Üretim-Tüketim
     2017/18 Mil/Ton Mil/Balya
    Üretim 0.784 3.600
    Tüketim 1.437 6.600
    İthalat 0.751 3.450
    İhracat 0.071 0.032
    Bitiş Stok 0.386 1.773

    USDA Ağustos 2017/18 Tahmin


  • E-Posta gönder

           Twitter Counter for @CottonExpert
  • En Son Twitt.


  • Liverpool Cotton A İndex
     77.40 C/Lb       TL/Kg

  • İNO.com



    Aralık-17

  •    ICAC Dünya Arz & Talep

    Mil/Ton

    Ağustos Tah.
    2016/17 2017/18
    Üretim 23.03 24.89
    Tüketim 24.47 25.00
    İthalat 7.88 7.80
    İhracat 7.88 7.80
    Bitiş Stok 18.90 18.80
  • ABD Haftalık Pamuk İhracat Verileri
    3-10 Ağustos (Upland)
    ABD Toplam İptal Net
    192.600 Bl. -5.900 Bl. +186.700 Bl.
    3-10 Ağustos Türkiye İthalat
    Türkiye Top. İptal Net
    9.700 Bl. -0.00 Bl. +9.700 Bl.
  • En Son Yorum

Yerli pamuk piyasalarından tahmin !

Posted by Admin 21 Şubat 2012

Güneydoğu pamuk piyasalarında genel görünüm olarak; Çiftçilerin depolarında 40-50 bin ton civarında kütlü pamuk kaldığını, Mahlıç pamuk oranında ise her ne kadar yüksek rekolte üretimli bir sezon gerçekleşsede dış piyasalara oranla daha uygun fiyatlı satışlar fazla olduğundan (G.Doğu Bölgesinde) 170.000 ton balyalı pamuk kaldığını düşünüyorum (stok kütlü dahil). Tahminde bulunduğum rakam geçen yıllarla karşılaştırıldığında iç pamuk tüketiminde bu sezon iplik üreticilerinin ilk etapta yerli pamuğu daha fazla tercih ettiği dikkat çekiyor.

Türkiye 2011-12 sezonu pamuk üretim, tüketim ve ithalat verilerine bakılıp Türkiye pamuk tüketiminin aylık bazda hesaplandığında yaklaşık 96.2 bin/ton gibi rakam ortaya çıkıyor.
.

Türkiye 2011-12
Üretim Tüketim İthalat Dönem Sonu Stok
Bin/Ton 675.000 1.154.000 544.000 407

.
2011-12 pamuk sezonunun henüz ortalarındayız.

Şahsen Türkiye yerli Balyalı pamuk oranının hasada göre (675.000 ton) beşte iki oranında kaldığı düşüncesindeyim.

Yukarı Tabloda bulunan Arz talep verilerine bakıp Mayıs ve Haziran aylarından itibaren; yerli pamuk tüketiminin ilk öncelikli olarak tercih edilmesi nedeniyle iç piyasalar dış vadeli fiyat oranlarını yakalayabilir mi ?

Mayıs ve Haziran aylarından itibaren yabancı menşeli ithal pamukları iç piyasalarda daha fazla göreceğiz gibi düşünüyorum !

İç piyasalar (Türkiye) Üretim, Tüketim, İthalat verilerinin tablodaki hesabını Üretici ve tüketicilere bırakıyorum. (Öncelikli olarak yerli pamuk tüketiminin tercih edildiğinden)

Not: Ege, Çukurova bölgeleri kalan tahmini Balyalı pamuk verilerini bölge pamuk temsilcilerinin açıklamasını daha uygun buldum.

Saygılarımla
Kadir Bölükbaşı

UYARI: Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanlarin kisisel görüslerine dayanmaktadir. Bu görüsler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanilarak yatirim karari verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar dogurmayabilir. Buradaki bilgilere dayanılarak yapılan işlemlerden site ve yorum (görüş) sahipleri sorumlu tutulamaz.Tüm ziyaretçilerimiz YASAL UYARI (HAKKINDA) bölümünü okumuş ve KULLANICI SOZLESMESI’ni de kabul etmis sayılırlar.

Yorum

 
