Cotton Expert

Cotton & Yarn Of Türkiye

  • Bayrak
    Bayrak
         
  •                                        
    2017-18 sezonu kütlü pamuk destekleme primi 80 kuruşa yükseltildi.
  • Uyarı !
    Sitede yayınlanan Emtia Fiyat ve Grafik verileri, bilgilendirme amaçlı olup kesinliği bulunmamaktadır !
  • Türkiye Pamuk Üretim-Tüketim
     2017/18 Mil/Ton Mil/Balya
    Üretim 0.784 3.600
    Tüketim 1.437 6.600
    İthalat 0.751 3.450
    İhracat 0.071 0.032
    Bitiş Stok 0.386 1.773

    USDA Ağustos 2017/18 Tahmin


  • E-Posta gönder

           Twitter Counter for @CottonExpert
  • En Son Twitt.



  • Liverpool Cotton A İndex
     78.20 USc/Lb       TL/Kg
  • İNO.com



    Aralık-17

  •    ICAC Dünya Arz & Talep

    Mil/Ton

    Ağustos Tah.
    2016/17 2017/18
    Üretim 23.03 24.89
    Tüketim 24.47 25.00
    İthalat 7.88 7.80
    İhracat 7.88 7.80
    Bitiş Stok 18.90 18.80
  • ABD Haftalık Pamuk İhracat Verileri
    13 -20 Temmuz (Upland)
    ABD Toplam İptal Net
    32.800 Bl. -4.500 Bl. +28.300 Bl.
    13-20 Temmuz Türkiye İthalat
    Türkiye Top. İptal Net
    2.200 Bl. -0.00 Bl. +2.200 Bl.
  • En Son Yorum

USDA:Türkiye pamuk üretiminde gerileme bekliyor

Posted by Alıntıdır 05 Nisan 2012

Türkiye’nin pamuk sahaları ve üretimi 2012 yılında yüzde 13 civarında düşüş gösterebilir. ABD Tarım Bakanlığı(USDA) raporuna göre, Türkiye’nin pamuk sahaları ve üretiminin bu tarım yılında 420.000 hektar ve 630.000 ton olacağı tahmin ediliyor. Artan pamuk fiyatları 2011 yılında üretimi olumsuz etkiledi, ama, ihracat ve yerel tüketimde artış daha büyük bir düşüşü etkiledi. Bu mali yılda yerel tüketimin 1.2 milyon tona çıkması bekleniyor.

Ülkenin toplam pamuk ithalatı 2011 mali yılının ilk altı ayında 219.000 tondu ve bunun yüzde 37’sini ABD tedarik etti. Türkiye, Çin ve Vietnam’dan sonra dünyada ABD tarım ürünlerine
talep olarak üçüncü en hızlı büyüyen piyasa ve ABD pamuğunun ikinci en büyük ihracat piyasası olarak gösterildi.

Foreks
http://gain.fas.usda.gov/Recent%20GAIN%20Publications/Cotton%20and%20Products%20Annual_Ankara_Turkey_3-30-2012.pdf

4 Yanıt to “USDA:Türkiye pamuk üretiminde gerileme bekliyor”

  1. Mehmet Sait Melik said

    Daralma %15 tahmin etmiştim, bu sitede de yazmıştım,Şimdi USDA nin % 13 üretim azalmasını görünce şaşırmadım. Hatta eksik buldugumu
    belirtmeliyim. USDA ye teşekkür ederim iyi takip etmeye çalışıyorlar, sanırım onlar tohum kullanımını takip ediyorlardır. Tohumları yazmıyorum, çünkü arka planda farklı hesaplamalar var, iyi bir gösterge değil. Bu üretim azalması yalnız bizde değil, Dünya dada azalma olacak, ABD dahil. Üretilecek rakamın da az olacagını biliyorum, onu iki ay sonra ekim bitince sıhhatlı çıkış olunca yazalım. Gönlümden geçen bizim kurumlarımız da bu tahminleri yapabilsin.
    Burada önemli olan üretimdeki maliyet, ülkemizde maalesef çok yüksek. Destekleme ABD de sanırım pamuk desteği 55 cent, mazot dörtde bir, sulama neredeyse bedeva, enerji gideri çok ama çok az, gübre beşte bir fiyatlara (bizimle karşlaştırınca). Bu girdiler ile oranın çiftçisi ile rekabet etmek zor. İhraç için kredi açmasını söylemiyorum bile…. Bizde destekleme belli oldu, 46 krs ama dönümbaşı kilo 460 olacak o zaman bu girdilerle yurt dışındaki çiftçiler ile baş etmek zor.
    Pamuk sevdalısı olmama ragmen artık kendim içinde üreticiler içinde meyve ye yönelmelerini öneriyorum. İmkanı olan artık para edecek ve girdi maliyetleri düşük olan ürünlere yönelmeli. Artık pamuk zor olmaya devam edecek gibi görünüyor.

    Mehmet Sait MELİK
    Şutso Meclis Bşk.
    AGRO GAP Ö.Ç. Bşk.

  2. Mehmet Aydın said

    05-Nisan-2012 İzmir Ticaret Borsasında Bugün;

    SERBEST PİYASADA İŞLEM OLMAMIŞTIR

  3. Mehmet Aydın said

    ”Burada önemli olan üretimdeki maliyet, ülkemizde maalesef çok yüksek. Destekleme ABD de sanırım pamuk desteği 55 cent, mazot dörtde bir, sulama neredeyse bedeva, enerji gideri çok ama çok az, gübre beşte bir fiyatlara (bizimle karşlaştırınca). Bu girdiler ile oranın çiftçisi ile rekabet etmek zor”

    Sayın Mehmet Sait MELİK bey olayı özetledı tesekkur ederım…

  4. Ben bir pamuk teknik elemanı olarak hatay,adana,maraş illerinde ki burada ki ekilş yaklasık olarak Türkiyenin %30 na karsılık gelıyor…burada ki oransal düşüş en az % 50 ..güneydoğunun alternatifsiz büyük oranda pamuk ekileceğini biliniyor..ama mazot,gübre,ilaç girdilerini düşünürsek en karlı bölge güneydoğu oluyor..en azından ilaç ve mazot girdileri daha ucuz..bu arada biz amerikanın kuyruğundan ayrılmazsak sonumuz hiç iyi değil…

Yorum

 
