Cotton Expert

Cotton & Yarn Of Türkiye

  • Bayrak
    Bayrak
         
  •                                        
    2017-18 sezonu kütlü pamuk destekleme primi 80 kuruşa yükseltildi.
  • Uyarı !
    Sitede yayınlanan Emtia Fiyat ve Grafik verileri, bilgilendirme amaçlı olup kesinliği bulunmamaktadır !
  • Türkiye Pamuk Üretim-Tüketim
     2014/15 Mil/Ton Mil/Balya
    Üretim 0.806 3.700
    Tüketim 1.426 6.550
    İthalat 0.740 3.400
    İhracat 0.06 0.027
    Bitiş Stok 0.356 1.633

         USDA Haziran 2017/18 Tahmin


  • E-Posta gönder

           Twitter Counter for @CottonExpert
  • En Son Twitt.


  • Liverpool Cotton A İndex
     83.20 USc/Lb       TL/Kg

  • İNO.com



    Aralık-17

  •    ICAC Dünya Arz & Talep

    Mil/Ton

    Haziran Tah.
    2016/17 2017/18
    Üretim 22.89 24.01
    Tüketim 24.26 24.60
    İthalat 8.06 8.08
    İhracat 8.06 8.08
    Bitiş Stok 17.37 16.41
  •   Çin Vadeli Pamuk

    23.06.17

    ZCE Last Chg. Volume
    CF707 15045 -15 86
    CF709 15280 90 116234
    CF711 14890 -90 366
    CF801 15015 -85 30818
    CF803 0 0 0
    CF805 15075 -130 6228
  •   Hindistan iç piyasaları

    Rp/Şk

    Tip (Çeşit) R/ş Elyaf
    GUJ ICS-105 42.700 29 mm
    P/H/R ICS-202 42.700 26 mm
    M/M/A ICS-105 40.900 28 mm
  • ABD Haftalık Pamuk İhracat Verileri
    8-15 Ağustos (Upland)
    ABD Toplam İptal Net
    216.700 Bl. 49.200 Bl. 167.500 Bl.
    8-15 Ağustos Türkiye İthalat
    Türkiye Top. İptal Net
    13.200 Bl. -6.500 Bl. +6.700 Bl.
  • En Son Yorum

Cahit Bingöl: Pamuk biterse tekstil’de biter

Posted by Mod 25 Ağustos 2012

Türkiyedeki pamuk üretiminin tehdit altında olduğunu vurgulayan Ulusal Pamuk Konseyi Üyesi ve Şahin Pamuk Enerji’nin sahibi B.Cahit Bingöl, Üretimin desteklenmesi gerektiğini, aksi halde istihdamın lokomotif sektörlerinden tekstilin de riske gireceğini söyledi. Bingöl, ”Türkiye’de pamuk üretimi biterse tekstil’de biter. Hal böyle olunca işsizlikle birlikte karagaşada gelir” dedi. Bunların önüne geçebilmek için ilk olarak şu anda 46 kuruş olan pamuk prim desteğinin 70 kuruşa çıkarılması gerektiğini söyledi.

Organik pamukta da 250 kuruş olan desteği devletin 100 kuruşa indirdiğini, bunun mutlaka 250 kuruşa çekilmesi gerektiğini belirtti. Böylece daha fazla tonlarda pamuk üreterek Çin, Hindistan, Pakistan’la rekabet edilebileceğini anlattı.

B.Cahit Bingöl, pamukta yaşanan sıkıntıların Türk pamukçusuna verdiği zararın 1 milyar doların üzerinde olduğunu ifade etti. Bu nedenle tek balya sistemine geçilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Pamuk fiyatlarında kaydedilen gerileme, pamuk ekim alanlarının azalmasına, dolayısıyla üretimin gerilemesine yol açıyor. ABD tarım bakanlığının tahminlerine göre Türkiye’de bu yıl pamuk ekim alanı ve üretiminin yüzde 13 azalması bekleniyor. Buna görev üretim, 420 bin hektar ve 630 bin tona (2.89 milyon balya) düşecek.

Kaynak: Cumhuriyet Gazetesi / 25 Ağustos 2012

Reklamlar

11 Yanıt to “Cahit Bingöl: Pamuk biterse tekstil’de biter”

  1. İBRAHİM BERAN / Ş.URFA said

    Bu durumda kalırsa pamuk ekilmez Türkiye’de.

  2. Sabit Güzel / Ş.Urfa said

    Pamuk ekilemeyeceği kesin’de,sonrasında yerine hangi sanayi sektörü gelecek tekstil yerine merak ediyorum.

  3. Sercan Ezgi said

    Tüm raporlar,tüm stoklar,hepsi bence yalan.abd nin yapmak istediği türkiyede pamuğu bitirmek.sonra bize bilmem kaç dolardan satacaklar.ama şu unutulmasın.elimizdeki yetiştirdiğimiz pamuk onlara hep engel.2020 senesinde tüm tekstil bitecek.bunu tarih gösterecek.

  4. MEHMET SAİT MELİK said

    Pamuk biterse sektör bitmez, Cahit bey e katılmıyorum.Yok eğer rekabet gücü azalır anlamında ise olabilir. Türk Tekstili yıllarca ucuz pamuk sayesinde ve çiftçinin sırtından işi götürdü, artık üretici bu girdiler ile zorlanıyor, tabiki pamuk üretimini bırakacak veya azaltacak bu kaçınılmaz. Bizde pamuk azalınca, tekstilci ona gerekli olan hammadeyi Dünya piyasalarından tedarik edebilir ve zaten ediyor, sadece maliyetleri artar çeşitli nedenlerle. Burda kendimizi kandırmayalım, olay şu biz Türkler sadece kendimizi düşünürüz, toplumu düşünmediğimiz sürece hep beraber kaybedeceğiz, burada en çok ezilen çiftçi, sonra çırcırcı, sonra iplikçi sonra tekstilci, her üsteki altakine nasıl kazık atarım hesabında. Şunu kabulenmek lazım bu ayakların biri tökezlerse yürümek zorlaşır ama devam ederler. Sorun bütün kesimlerde.
    Bu sene rekolte tahmini yapılmış bende yakın tahmin ediyorum, 600 000 ton cıvarlarında. Üretim düşük olacak, çırcır fabrikalındaki balyalar kimseyi şaşırtmasın, bu sene pamuk az ve ithal edilecek. Fiyatları yükseltmek zor ama girdileri nasıl azaltırız buna bakmak lazım, kaliteyi nasıl artırırız, üstünde düşünmek lazım ve tabiki üçüncüsü nasıl desteklenmeli…
    Yazılara bakıyorum, çesitli kesimlerle konusuyorum, kimse mutlu değil. Bu mutsuzluk, pamuk tan kaçısı hızlandırır…
    Çiftçi yeni ürün bulacak, tekstilcide dışardan ithal edecek, taşlar yerine oturur.
    Çiftçinin üreticinin dışında ağlayan da görmüyorum, yanlışmıyım acaba?
    Ben işin her üretimi tarafını göruyorum, çiftçi başkanı olarak, hemde sanayi kısmını görüyorum Şanlıurfa Ticaret Sanayi Meclis bşk olarak, iki tarafında dertleri çok ama şu kesin, bütün kısımlar birbirlerine daha anlayışlı olsunlar, pamuk ülkemiz içinde bizler içinde önemli bir emtia , stratejik bir ürün. Saygılarımla

    Mehmet Sait MELİK
    Şutso Meclis Bşk.

  5. Dünyada kuraklık olduğu söyleniyor,bakıyoruz buğday ve mısır fiyatları yükselişe geçiyor Türkiye de tık yok.Peki bu kuraklık sadece mısır ve buğdayı mı etkiliyor?Çifçi her yerde çifçi.Kimse para etmeyen bir ürünü ekmez.Eğer mısır ve buğday fiyatlarında da artma eğilimi devam ederse dış ülkelerin çifçileri de doğal olarak bu ürünlere yönelir.Tabi bizde.Pamuğu ithal yolla temin edecek olan sanayicide haliyle maliyetlerini yükseltecek olan fiyatlarla ham madde almak zorunda kalacak.Tabi yine bizim yerli tekstil sanayicisini çok seven A.B.D yine KREDİ musluklarını açacak.Sanayicimizde bu sevgi seli karşısında kayıtsız kalmayacak.Yani taşlar yerine oturacak.Sermayenin dili dini ırkı olmadığı için ham madde dışarıdan,teşvikler ve hibeler devletten ucuz pamuk üreticiden ver yiyim ört yatıyım devam edecek.İthalat yoluyla gelen pamuğun zararını çifçimizin pamuğunu ucuza kapatarak maliyet hesaplarını düzeltme yoluna gidecekler.Sonra tekrar tekrar Cotton Expert e yorum yazacaz.Hükümetten destekleme fiyatlarını arttırmasını isteyecez.Gübrede ve akaryakıtta K.D.V ve ÖTV yi kaldır diyecez.Tabi olmayacak.Çifçi dua edecek, dışarıda kuraklık ve sel olsun oranın çifçisi batsın ben kurtarayım diye.
    Yani kısaca adamın eşeği batarsa sahibinden gayretlisi olmazmış.Çifçim sen başının çaresine bak.

  6. Rauf Tarhan said

    Bence pamukta ki daralma %40 tan fazla ama amerik Türkiyede daralmanın %13 olduğunu söylüyor amaç Türkiye gerçekleri görmesin bir önlam almasın.pamuk üretimi tamamıyla çöksün.kendi tarım alanlarını ne kadardaraldığını bile amerikadan ithal eden Türkiye…

  7. Sayın Melik,idda ediyorum pamuk biterse tekstil biter. Hammaddesi ithalata dayalı bir sektörün, diğer rakip tekstil üreticileriyle rekabet şansı yoktur. Şu an konfeksiyonun tek rakibi Hindistandır. Ürettiğimiz pamuk bir sigortadır. Bu üretim biterse, dünya fiyatlarıyla hammadde alıp, dünya fiyatlarıyla satamayız. Öyle olmasaydı; avrupa sömürgelerinde pamuk bittiğinde tekstili yapmaya devam ederdi. Bize bıraktılar, biz ise ikame edecek başka emek yoğun ve sermayeyle başka sektörümüz yok. Bu yüzden umarım bu iddamda yanılırım.. Saygılar..

  8. Musa Kazim Değer /Mardin said

    ALLAH aşkına doğru konuşmak paraylamı ülkemizde 2×2-4, yani ülkemizde iplikçiden tut, ta işçiye kadar kimse kimsenın gözyaşına bakmıyor çiftçi kazanmiş kazanmamış kimin umurunda ve ya nasıl boğdurabiliriz misali onun için vala doğru konuşmak için kimse sizden para istemez hem ALLAH nazarında hemde kul hakı için doğru konuşalım

  9. Hacıoğlu Tarım (Mehmet Yeşildağ) said

    Sayın M.Sait Melik ve Mehmet Okayın yorumlarına katılıyorum ben hem esnaf hemde çiftçiyim. arkadaşlara ilave olarak özellikle m.sait melik beyden çiftçi kuruluşu başkanı olması hasebiyle çiftçilerimize şu tavsiyede bulunmasını talep ediyorum. bir çiftçimizin ne kadar arazisi varsa yarısını buğday mısır yarısınıda pamuk ekmeleri konusunda ikna etmemiz lazım. neden diyeceksiniz. Tabiki arz talep meselesini en kestirme yoldan ancak bu şekilde halletmiş oluruz. Bu sezonu örnek verecek olursak çiftçilerimiz ağırlık olarak pamuk ekimi yapmış ve pamuktan umduğunu bulamayınca ki durum şu anda bunu gösteriyor toplu bir şekilde buğday ve mısıra yönelecek ve aynı durum burdada baş gösterecek. Umarım ne dediğimi anlamışsınızdır. Yani piyasanın talebinide arzınıda biz çiftçiler belirleyeceğiz. %50 yöntemi….

  10. Mehmet Sait MELİK said

    Sayın Mehmet Yeşildağ dogru söylüyor, pamuk ekiminde % 50 yöntemini belirliyeceğiz, çiftçilerimizi yönlendireceğiz ama onlar yinede bildiklerini yaparlar.Eşşek çamura saplandımı sahibinden kuvvetlisi yokmuş, güzel söz. Çiftçi para kazanmadımı, bu işi zararına devam edemez. Biz söylemeden bu işi bırakır. Kütahya cıvarında çok boş arazi var, mazot Gübre pahalı diye tahıl üretimini bırakmışlar… Tarlalar boşta… GAP tada su olmasına ragmen pamuk bitmez ama dahada azalacağı kesin. Üreticiler, meyve ye sebzeye ve bugday mısır a yönelecek gibi duruyor, soruyorlar, arayış içindeler. Fakat destekler artarsa , girdiler Dünya fiyatlarında olursa pamuk a devam edilir. Üretici çiftçinin derdi girdi (mazot, gübre, enerji) maliyetiyle baş edememek.Genel olarak ülkemizde Tarım sıkıntıda ve pamuk ta haliyle sıkıntılı. Benim çiftçilere tavsiyem % 30 pamuk yani arazinin 3/1, pamuksuz olmaz. %50 bile fazla. Olay şu bizde mazot 4 tl cıvarında, ABD, 0.875 TL , yani dörtte bir, Hindistanda, 1.3 tl yani 3 te bir fiyatımıza. Gübredede şaşırmayın bizden çok ama çok ucuz, kullanıyorlar. O fiyatlarda sübvanse oluyordur, gübrede dörtte bir, su parası ABD VE Hindistanda önemli bir kalem değil, Üretici çiftçimiz bu durumda rekabet edemez. Her sene zarar borçlanma, tıkanır, tıkanırsa bırakır, bu sene gösteriyorki azalma başlıyacak, ama allahtan ve gelecek ten umut kesilmez, birde bakarsınız verilen rakamlar büyük, üretim tahminleri bütün dünya da yüksek , tüketim az ama birsey oldu tutmadı, o zaman artabilir.
    Yinede ümit kesilmez. Pamuk bitkisini seviyoruz. Önemini ülkemiz için biliyoruz, devam dayanana kadar.

    Mehmet Sait MELİK
    Agrogap Ö.Ç Bşk.

  11. Yakup Dogan Ozbay said

    Ben de hem sanayici ve hemde çiftçi olarak Cahit beye katılıyorum.Bir kaç yıl oncesine kadar ülkemiz toplam ihracatında lokomotif rol oynayan tekstil sektörü giderek payını kaybetmeye başladı bile.incelediginiz zaman 1.sirada otomotiv sektörü var ama % 90 i ithal yari mamul kullanılarak yapilan uretim sonucu ihracat yapılmakta ; oysa tekstilde ihracatın ithalatı karşılama oranı oldukça yüksek (hammade olarak kullanilan pamugun % 60-70 i ithalattan karsilanmasina ragmen) ve ödemeler dengesinin ve cari açığın kapatılması için ülkemizin tekstil ihracatını mutlaka artırması olmazsa olmaz derecede önemlidir.Bunu yapabilmek icinde tekstilde kullanılan ana hammadde olan pamuk üretiminin arttırılması icin maksimum seviyede desteklenmesi gerekir ve günümüzdeki desteklemelerin dünya piyasaları ile rekabet edebilmek için yetersiz olduğu gün gibi aşikardır
    Sn.Melik’e üretici zorlanıyor pamuk üretimini bırakacak bu kaçınılmaz seklinde düşünüyor oldugundan katılmıyorum.Çünkü biz eğer bu sekilde düşünür isek ve vazgeçer isek ülkemizin tekstil sektöründeki ihracatın ithalatı karşılama oranı daha da azalacak ve toplam ihracat içerisindeki payı da azalarak diğer sektörlerin gerisinde kalacak daha da önemlisi cari açıgin biraz daha büyümesine sebep olacaktır.
    Oysa akılcı tarim politikaları geliştirerek girdileri azaltmanın bir yolunu bulmak(gübre ,mazot ve elektrik enerjisi gibi ana girdi kalemlerinde KDV yükünü azaltmak gibi),destekleme primlerini dunya ile rekabet edebilecek seviyelerde arttırmak ve tarladaki üretimin devamında da pamuğun circirlanmasi esnasında kalitenin yükseltilmesi ve standardizasyonun sağlanması icinde gereken alt yapı ve yatırım desteklemelerinin sağlanması gibi tedbirler almak gibi uygulamalar yapılarak ülkemiz için stratejik bir öneme sahip olan dolaylı ve dolaysız olarak milyonlarca insanımızın geçimini etkileyen pamuk üretiminde iyileştirme ve devamlılık sağlanabilir.Bu söylediklerimizin yapılması için harcanması gereken kaynak,sadece insanı görev yapmak için barındırdığımız onbinlerce Suriye vatandaşı için aylarca belki yıllarca yapılacak olan harcamalar için ayrılacak olan kaynak ile mukayese edildiğinde daha makul olduğu ve Ülkemize sağlayacağı kazanımlar acısından değerlendirildiğinde ise mukayese bile yapılamaz .
    Saygılarımla Yakup Dogan Ozbay

Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: