Cotton Expert

Cotton & Yarn Of Türkiye

  • Bayrak
    Bayrak
         
  •                                        
    2017-18 sezonu kütlü pamuk destekleme primi 80 kuruşa yükseltildi.
  • Uyarı !
    Sitede yayınlanan Emtia Fiyat ve Grafik verileri, bilgilendirme amaçlı olup kesinliği bulunmamaktadır !
  • Türkiye Pamuk Üretim-Tüketim
     2017/18 Mil/Ton Mil/Balya
    Üretim 0.827 3.800
    Tüketim 1.470 6.750
    İthalat 0.740 3.400
    İhracat 0.060 0.027
    Bitiş Stok 0.403 1.853

    USDA Ekim 2017/18 Tahmin


  • E-Posta gönder

           Twitter Counter for @CottonExpert
  • En Son Twitt.


  • Liverpool Cotton A İndex
     77.85 C/Lb       TL/Kg

  • İNO.com



    Aralık-17

  •    ICAC Dünya Arz & Talep

    Mil/Ton

    EkimTah.
    2016/17 2017/18
    Üretim 23.05 25.38
    Tüketim 24.56 25.22
    İthalat 8.00 7.93
    İhracat 8.15 7.93
    Bitiş Stok 18.55 18.70
  • ABD Haftalık Pamuk İhracat Verileri
    5-12 Ekim (Upland)
    ABD Toplam İptal Net
    256.300 Bl. -3.100 Bl. +253.200 Bl.
    5-12 Ekim Türkiye İthalat
    Türkiye Top. İptal Net
    33.900 Bl. -0.00 Bl. 33.900 Bl.
  • En Son Yorum

ICAC pamuk üretim tahminini düşürdü

Posted by Alıntıdır 02 Nisan 2013

ICACUluslararası Pamuk Danışma Komitesi (ICAC) 2013 yılı için üretim beklentisini geçen aya oranla artırdı. Talep tahmini ise düşürüldü. Washington merkezli kuruluşun değerlendirmesinde 01 Ağustosta başlayan yıl itibarıyla pamuk üretiminin 23.47 milyon ton olacağı tahmin edildi. Rakam Mart ayında açıklanan tahmine oranla yüzde 4 yükseliş gösteriyor. Uluslararası haber internet sitesi Bloomberg’in verdiği bilgiye göre kuruluş bu yılki pamuk tüketiminin ise 23.71 milyon ton seviyesinde gerçekleşeceğini tahmin etti. Beklenti öncesi aya oranla 70 bin ton düşüş içeriyor.

ICAC ayrıca 31 Temmuz 2014 itibarıyla stokların 16.44 milyon ton olacağını öngördü. Bu rakam da Mart ayı beklentisine göre 670 bin tonluk artış içeriyor. ICE vadelilerde pamuk fiyatları bu yıl yüzde 16 artış göstermişti.

Kaynak: tr.duinvest.com

tr.duinvest.com/portal/ISE/getDetailsStory.html?storyId=202162&goToHomePageParam=true&siteLanguage=en

5 Yanıt to “ICAC pamuk üretim tahminini düşürdü”

  1. bülent said

    haberin başlığı ile içeriği tam tersi..!! başlıkta ICAC pamuk üretim tahminini düşürdü derken,haberin içeriğinde Uluslararası Pamuk Danışma Komitesi (ICAC) 2013 yılı için üretim beklentisini geçen aya oranla artırdı yazmaktadır anlayamadım…..

  2. murat asrav said

    başlık ile açıklamar arasında bir tutarsızlık mevcut.Admin tarafından bir açıklama gerektiği kanaatindeyim.saygılar.M.Asrav

  3. Admin said

    Haberin kaynağı alt linkte mevcut olduğundan, Haber başlık ve konu içeriğinde değişiklik yapma hakkı esas yayıncıya aittir.

    Not: En güncel USDA Arz Talep verileri önüzdeki hafta açıklanacak.

    Saygılarımla

  4. MEHMET SAİT MELİK said

    Açıklama kısaca şu, bizim tahminler dogru, Türkiye de ve Dünya da pamuk ekimi azalıyor, diyorduk, bunu artık herkes kabulleniyor. Burda sorun yok, kafa karıştıran şu , pamuk azalırken tüketim de azalacak deniyor ama ben buna katılmıyorum. ABD de de Avrupa dada sıkıntı azalıyor, bence tüketim tersine artacak gibi görünüyor, bu yazılardan şunu anlıyorum, pamuk ta ilginç gelişmeler olacak, belkide önümüzdeki yıl iyi olacak. Selamlar, iyi günler dileği ile iyi ekimler.

    Mehmet Sait MELİK
    Agrogap Ö.Ç Danışmanlık Dern.

  5. Borsa Simsarı Mustafa Reis said

    Arkadaşlar herkes bir şeyler konuşuyor ama şu bir gerçek Türkiye’de pamuk üretimi her geçen gün azalmakta.Bana göre bu yılda yüzde 20 eksiklik olacak gibi görünüyor.ABD tarım bakanlığı genelde işine nasıl geliyorsa öyle açıklama yapıyor. Tamamen kafaları karıştırmak için bu gün artıyor dediğini bir ay sonra eksiliyor diyor.

    Kısacası tamamen Türkiye’de üretimi bitirip piyasaya zaten hakim tamamen hakim olmak için şu anda yaptıkları da bu .Bunu herkes böyle bilsin ki biliyor. Ama bizim üreticimiz yılmayacak ve sonunda bu işten karlı çıkacaktır. Tabii ki de her kes bunun farkında pamuk üreticisi para kazanmıyor sadece alışkanlığından devam ediyor gün gelecek o da yılacak tamam diyecek ama o zamanda iş işten geçmiş olacak işleri bu hat te getirmemek lazım biran önce çaresini bulmak gerekiyor.

    İ.T.B Borsa Simsarı
    Mustafa REİS

    Saygılarımızla
    Esenkalın

Yorum

 
