Cotton Expert

Cotton & Yarn Of Türkiye

  • Bayrak
    Bayrak
         
  •                                        
    2017-18 sezonu kütlü pamuk destekleme primi 80 kuruşa yükseltildi.
  • Uyarı !
    Sitede yayınlanan Emtia Fiyat ve Grafik verileri, bilgilendirme amaçlı olup kesinliği bulunmamaktadır !
  • Türkiye Pamuk Üretim-Tüketim
     2014/15 Mil/Ton Mil/Balya
    Üretim 0.806 3.700
    Tüketim 1.426 6.550
    İthalat 0.740 3.400
    İhracat 0.06 0.027
    Bitiş Stok 0.356 1.633

         USDA Haziran 2017/18 Tahmin


  • E-Posta gönder

           Twitter Counter for @CottonExpert
  • En Son Twitt.


  • Liverpool Cotton A İndex
     82.60 USc/Lb       TL/Kg

  • İNO.com



    Aralık-17

  •    ICAC Dünya Arz & Talep

    Mil/Ton

    Haziran Tah.
    2016/17 2017/18
    Üretim 22.89 24.01
    Tüketim 24.26 24.60
    İthalat 8.06 8.08
    İhracat 8.06 8.08
    Bitiş Stok 17.37 16.41
  •   Çin Vadeli Pamuk

    23.06.17

    ZCE Last Chg. Volume
    CF707 15045 -15 86
    CF709 15280 90 116234
    CF711 14890 -90 366
    CF801 15015 -85 30818
    CF803 0 0 0
    CF805 15075 -130 6228
  •   Hindistan iç piyasaları

    Rp/Şk

    Tip (Çeşit) R/ş Elyaf
    GUJ ICS-105 42.700 29 mm
    P/H/R ICS-202 42.700 26 mm
    M/M/A ICS-105 40.900 28 mm
  • ABD Haftalık Pamuk İhracat Verileri
    8-15 Ağustos (Upland)
    ABD Toplam İptal Net
    216.700 Bl. 49.200 Bl. 167.500 Bl.
    8-15 Ağustos Türkiye İthalat
    Türkiye Top. İptal Net
    13.200 Bl. -6.500 Bl. +6.700 Bl.
  • En Son Yorum

% 71 harcamaya devam!

Posted by Alıntıdır 19 Ağustos 2013

Tekstil  sezonuTürkiye’de tüketicilerin yüzde 71’i önceki yıla kıyasla giyim harcamasını kısmazken, giyime daha çok para ayıranların oranı yüzde 30. “Pazarlık avcısı” olarak nitelendirilen Türk tüketicilerin indirimde alışveriş yapma oranı da 2010’a kıyasla yüzde 7 artarak yüzde 87’ye yükseldi. Yastık altı birikime düşkün ve tasarruf eğilimi yüksek olan Türk tüketiciler para biriktirirken giyiminden kısmıyor. Türkiye’de önceki yıla kıyasla giyim harcamasını azaltanların oranı yüzde 29’da kalırken, yüzde 71’lik kesimin bu konuda kemer sıkmayı tercih etmediği görülüyor. Cotton Council International (CCI-Uluslararası Pamuk Konseyi) ve Cotton Incorporated’ın işbirliğiyle hazırlanan ve 2 yılda bir yayımlanan Global Lifestyle Monitor raporunun sonuçlarına göre, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 30’u önceki yıla oranla daha fazla giyim harcaması yaptığını ifade ederken, yüzde 41’i de harcamasının aynı düzeyde olduğunu söylüyor.

PAZARLIK AVCISI OLDUK

10 ülkede 5 binden fazla tüketici üzerinde gerçekleştirilen ve 2 yılda bir yenilenen araştırmada Türk tüketiciler “pazarlık avcısı” olarak nitelendiriliyor. Araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlara göre, Türkiye’de indirimden alışveriş yapma oranı 2008’den beri istikrarla yükseliyor. 2008’de Türk tüketicilerin indirimden alışveriş yapma oranı yüzde 76 iken, bu rakamın 2010’da yüzde 80’e, 2012’de yüzde 87’ye çıktığı görülüyor. “Daha iyi fiyat için kalite kriterimden ödün verebilirim” diyen tüketicilerin oranı ise 2010’da yüzde 45 iken 2012’de yüzde 37’ye geriliyor.

İÇ ÇAMAŞIRI ORTALAMASI YÜZDE 14

Gardıroplardaki ürün dağılımını da inceleyen araştırmaya göre, Türkiye’de kişi başına düşen ortalama iç çamaşırı sayısı 14. Aynı inceleme, 35 yaş üstü tüketiciler ortalama 3 takım elbiseye sahipken, 35 yaş altında bu rakamın 1.8’e indiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin gardırobunda ortalama 4 pijama, 5 eşarp, 3 şort, 7 kazak, 5 denim ve 5 spor pantolon, 4 ceket veya palto bulunuyor. Kadınların gardırobundaki etek sayısı 6 iken, elbise sayısı ise 5 olarak ölçülüyor. Araştırma, Türkiye’de denim sahipliği oranının ABD, İngiltere, Almanya ve İtalya’ya kıyasla oldukça geride olduğunu da gösteriyor. ABD’li bir tüketici ortalama 20 denim ürüne sahipken, Türkiye’de bu rakam 8’de kalıyor. Türk tüketicilerin 8 denim ürününden 5’i ise pantolon.

KARARDA EN ÖNEMLİ ETKEN DAYANIKLILIK

Global Lifestyle Monitor’e göre, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 75’i satın aldıkları ürünün pamuk veya pamuklu karışımlardan elde edilen kumaştan üretilmesini tercih ediyor. Aynı oranda tüketici, günümüz modası için en iyi giysilerin pamuklu kumaştan üretilebileceğini düşünüyor. Türk tüketicilerin yüzde 91’i iç çamaşırında pamuklu ürünleri tercih ederken, bu oran sutyen ve tişörtte yüzde 88, spor giysilerin yüzde 83, pijamalarda yüzde 79, gündelik pantolonlarda yüzde 61 olarak ölçülüyor.

MENEKŞE ATASELİM / HT EKONOMİ

Kaynak: ekonomi.haberturk.com/alisveris/haber/869860-71-harcamaya-devam

Reklamlar

Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: