Cotton Expert

Cotton & Yarn Of Türkiye

  • Bayrak
    Bayrak
         
  •                                        
    2017-18 sezonu kütlü pamuk destekleme primi 80 kuruşa yükseltildi.
  • Uyarı !
    Sitede yayınlanan Emtia Fiyat ve Grafik verileri, bilgilendirme amaçlı olup kesinliği bulunmamaktadır !
  • Türkiye Pamuk Üretim-Tüketim
     2017/18 Mil/Ton Mil/Balya
    Üretim 0.784 3.600
    Tüketim 1.437 6.600
    İthalat 0.751 3.450
    İhracat 0.071 0.032
    Bitiş Stok 0.386 1.773

    USDA Ağustos 2017/18 Tahmin


  • E-Posta gönder

           Twitter Counter for @CottonExpert
  • En Son Twitt.


  • Liverpool Cotton A İndex
     77.90 C/Lb       TL/Kg

  • İNO.com



    Aralık-17

  •    ICAC Dünya Arz & Talep

    Mil/Ton

    Ağustos Tah.
    2016/17 2017/18
    Üretim 23.03 24.89
    Tüketim 24.47 25.00
    İthalat 7.88 7.80
    İhracat 7.88 7.80
    Bitiş Stok 18.90 18.80
  • ABD Haftalık Pamuk İhracat Verileri
    3-10 Ağustos (Upland)
    ABD Toplam İptal Net
    192.600 Bl. -5.900 Bl. +186.700 Bl.
    3-10 Ağustos Türkiye İthalat
    Türkiye Top. İptal Net
    9.700 Bl. -0.00 Bl. +9.700 Bl.
  • En Son Yorum

Vadelide pusula kumpas tarafında!

Posted by Admin 25 Ağustos 2013

Cotton ExpertDünya vadeli pamuk piyasalarında 16 Ağustos itibariyle 93 c/lb seviyelerini gören pamuk fiyatları 21 Ağustos sürecinden bu güne yaklaşık -9 c/lb ile 84 c/lb seviyelerine gerileyerek, Mayıs 2012’den bügüne en sert düşüşünü gördü. Önümüzdeki süreçte vadeli piyasalarda spekülatörlerce kurulan kumpas nasıl olacak bilinmez ama, Türkiye yerli pamuk piyasalarında vadeli piyasaların artış sürecinde fiyatlarda (yaklaşık +0.20 TL) yükseliş yaşandı. 21 Ağustos itibariyle gerileyen vadeli piyasa fiyatlarının aksine, fiziksel iç piyasalarda (Pamuk, İplik) düşüş yaşanmazken; bu duruma pamuk stoklarının yok denecek seviyelerde az olması şüphesiz etkili oldu.

Oysa USDA Ağustos ayı Türkiye pamuk bitiş stoklarını 1.381 milyon balya (301.508 Kg) olarak şaşırtıcı stok veri açıklamasında bulunmuştu.

Belirtilen stoklar acaba Türkiye’de nerede? varda bizmi göremiyoruz !

Türkiye pamuk üretim, tüketim ve stok verilerini USDA’ya yansıtan kaynak; kim yada kimlerse bu duruma açıklama yapmanın tam zamanıdır. Açıklama gereği duymuyorlarsa bu durum daha vahim olarak, Türkiye pamuk üretiminde ve tüm sektörde derin yaralar açmaya devam edecektir.

Yanlış ve tutarsız açıklanan her veri özellikle pamuk eken  çiftçiyi pamuk ürününden uzaklaştırdığı gibi pamuk ithalatına Türkiye’nin ödediği mali değer gün geçtikçe artmaktadır.

Türkiye pamuk üretim, tüketim, stok verilerini kendince belirleyen kişi yada gruba el insaf derken; bu duruma pamukla ilgili tüm kurum kuruluş ve sektör öncülerinin BİZ VARIZ diyerek Türkiye pamuk üretim, tüketim ve stok verilerimizi yaklaşık tahmin bile olsa sektör temsilcilerinin  açıklaması, USDA’nın hatalı ve başka maksatlı açıklamasının önüne geçerek Üretici ve tüm sektörümüzün; spekülatörlere büyük gol atmasında etkili olacağını düşünüyorum.

Saygılarımla
Kadir Bölükbaşı

Bir Yanıt to “Vadelide pusula kumpas tarafında!”

  1. Mustafa REİS said

    Kadir bey verdiğiniz bilgilerden dolayı size teşekkür etmek isterim. Aslında ABD tarım bakanlığının hiç bir açıklamasına inanmamak lazım Türkiye de pamuğu bitirmek için ellerinden geleni yapıyorlar bakın 950 bin tondan 450 bin tonlara düştük bu sezonda pamuk üreticisi para kazanamazsa Türkiye de pamuk üreticisi kalmayacak. Bunları bildiklerinden şimdi tamda Türkiye de pamuk hasatın başlayacağı zamanda fiyatları düşürüyorlar ama amaçlarına ulaşamıyacaklar.

    Bu Yıl Pamuk Üreticisinin Yılı Olacak.

    Saygılarımla
    İTB Borsa Simsarı
    Mustafa REİS

Yorum

 
